Saturday 27 April 2013

i called it ' MEMORY '

yess , AKU PANGGIL ITU SEBAGAI KENANGAN :)
first of all , untuk pertama kalinya aku buat entry pasal budak tu . budak mana ? budak yg aku syg , hehe . jeng , jeng , jeng .

25 of april , hari gotong royong di sekolah for MTQ . hari ni juga la aku cadang mau bagi present sama budak tu sempena birthday dia . well , birthday dia esok ja pun ( 26042013 ) . mmg aku cadang mau bagi time birthday budak tu , tapi lepas gotong royong apa semua kami kena suruu balik rumaa . asrama kena pakai . mmg hancur abis la plan . mau nda mau , bagi juga la hari ni . okok , lepas bersihkan kelas apa semua aku stay2 sama durang anis , raffi , memey , hisham and others . mmg time tu tepikir suda mcm mana mau bg tu present . ok , aku turun kejap ambil phone di sains 2 . ngam2 aku turun la , dia lap cermin . mmg nampak la . budak tu pun telinga alert semacam dengar bunyi org turun tangga . on the spot menoleh , haha . aku just senyum dan betapuk :D then aku naik balik dan sambung cerita2 sama mereka2 . anis bilang , jum la . time tu aku mmg kusut abis . aku mmg nda berani mau bagi tu present . sajuk abis suda aku . then , si raffi fadhlih yg nampak aku mengusut dr tadi pun betanya ( kau ni ngapa ? ) aku cerita la yg aku mau bg present sama budak tu . ngam lg budak tu kwnnya . nashoda . ak ckp sama rapi yg aku mau bg present org kirim . *maka2 aku yg bagi , hehe* rapi pun ckp ( jum la , um la ) durang mmg sengaja mau kasi kena aku time tu . ak suda pkir di kepala time tu , ak suru org bagi ja , tp , rafi fadhlih nda suru . okok . rapi bilang lagi ( time di kelas A dulu ok ja pun , jgn jd penakut ) aku terus mau turun tangga lepas dengar perkataan penakut tu . ok , mau turun suda ni . tiba2 la pula keberanian tu hilang balik . punya la aku naik balik . mengusut lagi di tangga . mmg sajuk la . rapi bilang lagi ( jgn kau sajuk ) mmg karau la si rapi time tu liat aku . then , rapi panggil aku masuk kelas . rapi duduk di meja guru , suru aku letak present tu tengah2 meja , suru aku ambil kerusi then suru duduk . and rapi tanya lagi ( sebenarnya , siapa yg mau bg tu hadiah ) tepaksa juga aku mengaku . and siuk uda diskus2 sama rapi , ada la pula budak tu limpas kelas . rupanya durang anis suda suru naik . haih , on the spot mmg aku tutup hadiah tu guna tgn sama muka aku sekali time budak tu masuk kelas and jalan ke meja guru . rapi suda senyum2 . boleh pun kan rapi suru budak tu duduk tempat dia duduk td ( berdepan dengan ak , meja jd pemisah ) budak tu senyum then duduk . aku still lg tapuk tu present sama muka ak . okok , aku beranikan diri . aku angkat muka ak dan surung hadiah tu pi tempat budak tu . hehe , what a fool ? boleh pun kan budak tu tanya lg ( utk sepa ni ) haa , mmg la jenuh aku menjawab :D know what ? aku nampak tu mohd raffi fadhlih bin hj ali hassan senyum plus ketawa luar kelas . sakit sungguh hati aku . suda terlanjur duduk , kami pun cerita2 la . tp , banyak diam . malu betul aku . and , the rest is history .......



p/s : thanks to my friends because supporting me . to raffi fadhlih , makasehh la menulung . kalau kau nda paksa tu , mmg nda jadi la aku bg tu present . aku hargai tu even dlm cara paksa , hehe :D

No comments:

Post a Comment