Monday 10 December 2012

terimbau kembali .

assalamualaikum and hai'hai , everybody :) jam menunujukkan pukul 10.44 malam . bekarih kan buat enry baru ? well , seperti yang dijanjikan , aku mau share cerita pasal apa yang 'TERJADI' time kami kena kumpul . alaa , yang masa dii binsulok tuh ? ada kan yang aku malas mau cerita ? eh , nda tau ? belum baca ? hmm , pandai-2 laa cari . ehee XD sorii yee :) sebelum tuh , tabahkan hati time membaca , senyum jaa ahh . air mata tuh , contorl dulu , control ( joke , bebeh )

lepas sukaneka , kami kena suruh rehat . then , bekumpul dii dewan before maghrib . macam biasa , cigu bagi tau itu ini , tapi , tiba-2 pula masuk bab ceroboh-2 bilik . what the heck ?! siapa yang 'MENCEROBOH' ? hmm , time tuh ada putra . cigu kasii tau laa yang ada orang mengadu . apa barang main mengadu-2 ? kan nda pasal-2 kena sindir . cigu rasanya diam jaa laa time kami menyindir-2 tuh . memang aku mengaku , mulut kami JAHAT ! well , siapa nda kenal kami ? kan 'BUDAK JAJAL' .
dalam sindir-menyindir tuh , masuk pula satu suara , kuat laa juga suaranya . ( nama secret )

" baa , nda payah laa baa kamu sindir-2 "

terus putra saiko-2 nih . macam kan suruh begaduh . then , ada laa orang kawab balik , pun kuat . ( nama juga tidak dinyatakan )

" ehh , terasa pula kaun? ada aku cakap kau kaa ? "

nashoda ! tambah lagi putra suka . cigu suruu beranti laa . cigu bilang , kalau dia tau jadi gini , dia nda kumpul dengan putra sekali . ikut kan hati cigu , mau juga ditampar mulut yang macam kami nih . pastu , putra kena suruu keluar . hmm , memang kena basuh telinga cukup-2 ehh . lepas abis cigu cakap-2 , yang pernah masuk bilik yang 'DICEROBOH' , kena suruh berdiri . memang termasuk aku laa . kami menafikan laa yang kami menceroboh . sebenarnya , bukan menceroboh pun . kami masuk bilik tuh pun time subuh . bagi salam lagi . tapi , aku nda tau laa kenapa , maybe ditujukan untuk orang lain . lagipun , bukan kami seja yang berdiri time tuh . ada lagi . lepas tuh , yang bediri kena suruh cakap laa dii depan surang-2 . apa yang nda puas hati , apa semua . kira time tuh jadi 'SESI LUAH PERASAAN' . so , kira kami BERTUAH boleh cakap surang-2 dii depan  . orang first , parana . cakap itu , cakap ini . sampai menangis lagi baa . then , ichie . ichie pun emo . meleleh air mata . merah lagi tuh mua . memang respect laa sama ichie . pastu , anis . adei , sii anis bikin lucu . marah banar iya . dapat jua iya menagur a.k.a memarahi orang-2 yang berkenaan . ehee . pastu , memey . ayat memey pun mantap . pandai dia susun ayat . nahh , turn aku . time aku pigi depan , memang aku nampak urang menangis sudaa . aku pun tahan-2 sajaa . berkaca jua laa mata ( eseh , ayat tuh baa ) . aku pun mula becakap . aku pun nda tau apa yang aku cakap . confirm tunggang langgang . cakap , cakap , cakap . aku ambil laa kesempatan untuk minta maaf . sama siapa ? orang kelas aku laa . memang aku nda dapat tahan lagi time aku minta maap tuh . sadih gila aku . sampat lagi aku becakap time menangis-nangis tuh . ntah pa-2 yang aku cakap . aku nampak tuh , time aku cakap minta maap tuh urang kelas aku menangis . huhu :'( 

" cigu ! " ( mimi cakap )
" nanti dulu mimi , jangan potong. " ( cigu cakap )
( mimi bediri ) " cigu , saya nda tahan sudaa cigu " 

kamu tau dia pigi mana ? dia pigi peluk aku depan orang ramai tuh . touching gila aku . makin aku menangis .  mimi pun menangiss . hii , sedii aku tau . then , eiyla lagi datang tempat aku , peluk aku . so , dorang dua pun peluk aku . durang-2 pun menangis baa meliat drama kami . huhu :( sedii aku tau , gila babeng !
aku nda sangka pun boleh jadi samai gituh . abis jaa cakap-2 tuh , urang kelas aku minta maap sama aku . merah-2 mata durang . hikhikk :D baru laa aku betagur sama sii eiyla . kejam kan aku nda layan sii  eiyla ? hehe :) senang hati aku .

so , tamat sudah sesi luah perasaan . tiada pergaduhan , tiada dendam . cuma gelak ketawa dan memori yang tercipta . thanks for reading :) sayang kawan saya <3


thanks for reading :) adios and buenas noches !
sleep tight , people :)

No comments:

Post a Comment